Atbilstoši Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumam Ministru kabinets (MK) nolēma turpināt valsts līdzdalību VAS “Privatizācijas aģentūra” (PA), definējot tās vispārējo stratēģisko mērķi. Nosakot stratēģisko mērķi - nodrošināt profesionālu valsts kapitāla daļu un problemātisko aktīvu pārvaldību, kā arī PA turējumā esošo aktīvu, kas nav nepieciešami valsts funkciju īstenošanai, atsavināšanu un privatizāciju, vērā tika ņemtas PA šī brīža pamatkompetences un specializācija, t.sk. ilgstošā pieredze atsavināšanā, privatizācijā un pārvaldībā.
PA dibināta 1994. gada 22. aprīlī ar vienīgo mērķi nodrošināt valsts īpašuma privatizāciju. Tomēr laika gaitā valsts ir deleģējusi PA vairākas jaunas funkcijas, kā rezultātā PA specializācija ietver arī atsavināšanas funkciju nodrošināšanu un citu, ar MK uzdevumiem uzdotu speciālo projektu īstenošanu.
Šobrīd PA nodrošina valsts īpašuma objektu un valsts zemesgabalu privatizāciju, zemes izpirkuma līgumu slēgšanu zemes reformas ietvaros, valsts dzīvojamo māju privatizāciju, pārvaldīšanu un valsts dzīvojamo māju, to domājamo daļu un dzīvokļu īpašumu privatizāciju un atsavināšanu, valsts kapitāla daļu pārvaldīšanu, privatizāciju un atsavināšanu, kā arī līgumu un to nosacījumu izpildes kontroli. Papildus, pagājušajā gadā PA tika deleģēti jauni valsts pārvaldes uzdevumi, proti, visi privatizācijas sertifikātu konti, kas iepriekš bija atvērti AS “Latvijas Krājbanka” un AS “Attīstības finanšu institūcija Altum” (iepriekš VAS “Latvijas Hipotēku un zemes banka”), tika “pārcelti” uz PA, kura šobrīd veic to centralizētu uzturēšanu un apkalpošanu. Līdz ar to PA šobrīd ir vienīgā institūcija valstī, kas nodrošina privatizācijas sertifikātu kontu apkalpošanu un aprites administrēšanu.
Vēl viens PA specializācijas virziens ir problemātisko aktīvu pārvaldība un atsavināšana, ar kuru PA sāka nodarboties 2009. gadā, kad MK nolēma nodot AS “Parex banka” akcijas PA ar mērķi nodrošināt valsts kapitāla daļu pārvaldīšanu un akciju pārdošanas organizēšanu. Šobrīd PA ir 3 meitas sabiedrības - AS "Reverta", SIA "Hiponia" un SIA "FeLM". Šajos problemātiskajos aktīvos ir ieguldīti ievērojami valsts līdzekļi, un lielākajā daļā gadījumu šo restrukturizācijas projektu īstenošana ir saistīta ar valsts atbalstu likviditātes problēmu risināšanai un kapitāla nepietiekamības novēršanai.
Uz 2016. gada 31. decembri PA valdījumā bija 1 087 valsts dzīvokļu īpašumi un pārvaldīšanā atradās 180 dzīvojamās mājas. Tāpat tās portfelī bija 655 zemesgabali vai to domājamās daļas un 45 valsts nekustamā īpašuma objekti, valsts kapitāla daļas 31 kapitālsabiedrībā, savukārt kontrolē bija 172 atsavināšanas līgumi, 488 privatizācijas līgumi, kā arī 933 zemes izpirkuma līgumi. PA portfeļa sastāvs ir dinamisks. Tas samazinās, veicot īpašuma objektu privatizāciju un atsavināšanu, bet vienlaikus PA portfeli papildina īpašumi, kuri tiek pārņemti valdījumā vai turējumā atbilstoši normatīvajam regulējumam un MK lēmumiem no Valsts ieņēmumu dienesta un citām institūcijām.
Kopumā PA kā koncerna īpašumā, kā arī turējumā un valdījumā ir aktīvi ar kopējo vērtību 309,50 milj. euro, kas ietver gan atsavināšanai un privatizācijai nodotos valsts īpašumus, gan arī PA un tās meitas uzņēmumu aktīvus, kas ietverti konsolidētajā gada pārskatā. PA īpašumā ir arī AS “Reverta” 96,89% akcijas. AS “Reverta” aktīvu apjoms uz 2016. gada 31. decembri bija 58,94 milj. euro.
Apstiprinot valsts līdzdalības saglabāšanu PA un tās vispārējo stratēģisko mērķi, valdība ir pieņēmusi zināšanai, ka vidējā termiņā Latvijā ir nepieciešams veicināt vairāk kā 20 gadus veiktās zemes reformas un privatizācijas mērķu sasniegšanu. Tāpat MK ir konceptuāli atbalstījis vairākas iniciatīvas, kas vērstas uz privatizācijas un atsavināšanas procesa optimizēšanu un paātrināšanu. Aktualizējot PA vidēja termiņa darbības stratēģijas projektu un iekļaujot tajā MK noteikto PA vispārējo stratēģisko mērķi, ir jāparedz privatizācijas procesa pabeigšanas sekmēšana līdz 2018. gada 31. decembrim, piedāvājot visus PA portfelī esošos nekustamā īpašuma objektus un zemesgabalus, attiecībā uz kuru privatizāciju nepastāv šķēršļi, privatizācijai, īstenojot privatizācijas procesu visās privatizācijai nodotajās valsts dzīvojamās mājās un piedāvājot tajās esošos dzīvokļus privatizācijai dzīvojamo telpu īrniekiem vai atklātā izsolē.